Zakupy on-line. Jak wypadają oraz co konsumenci najchętniej kupują?
Sieć sklepów Komputronik, przeprowadziła badanie na grupie 1016 osób w celu sprawdzenia jak często oraz co, ludzie kupują poprzez aplikacje.
Najwięcej ankietowanych, bo 17,81% używa aplikacji do zakupów w sieci kilka razy w miesiącu. 13,98% odpala je kilka razy w tygodniu. Raz dziennie 9,74%, a częściej niż raz dziennie aż 11,32%. Z takich aplikacji nie korzysta około 26,97% osób biorących udział w badaniu.
A co najczęściej kupowane jest taką metodą? Pierwsze miejsce zajmuje elektronika oraz technologie (ok. 74% kupujących), później odzież (ok. 40%), akcesoria samochodowe (ok. 31%), obuwie (ok. 30%) oraz kosmetyki (ok. 29%). Około 37% badanych, deklaruje, że korzystają z tak zwanych “marketplaceów”, czyli aplikacji gdzie dostępne są prawie wszystkie kategorie zakupowe.
Jeśli chodzi o “ocenę” aplikacji, to klienci najbardziej zwracają uwagę na prosty interfejs. Cenią również personalizację zakupów. I choć co prawda niewiele, ale ważniejsza jest dla nich możliwość śledzenia zamówienia, niż rabaty dostępne w aplikacji.
Konsumenci najczęściej używają aplikacji w celu sprawdzenia lub porównania cen (ok. 75% badanych), a także szukania informacji o produkcie, sprawdzania dostępności oraz sprawdzania statusu zamówienia (wszystkie trzy kategorie ok. 45% badanych).
Aplikacje odnotowują dynamiczny wzrost. Liczba użytkowników stale rośnie, a taki sposób zakupów, mimo tego, że mamy z nim już do czynienia na co dzień, staje się coraz bardziej popularny. Momentem, w którym tego typu aplikacje zaliczyły duży wzrost, była pandemia COVID.

Sprawdź nasze pozostałe artykuły!