Specjalna infolinia Państwowej Inspekcji Pracy dla powodzian
PIP uruchomił specjalną infolinię dla pracowników i pracodawców z terenów objętych powodzią. Pod numerem (22) 391 83 70 (dostępnym na stronie PIP), od poniedziałku do piątku, w godzinach 9:00 – 15:00, osoby z terenów objętych powodzią mogą otrzymać odpowiedzi na wiele pojawiających się i nurtujących pytań.
Wiele osób jest zaniepokojonych i zainteresowanych faktem, na temat tego, jakie uprawnienia przysługują im w czasie pracy, wynagrodzenia czy też usprawiedliwienia nieobecności. Infolinia powstała w celu rozwiania wątpliwości związanych z prawem pracy w kontekście sytuacji spowodowanej przez powódź.
Na stronie Państwowej Inspekcji Pracy, pojawiły się też najczęściej zadawane pytania związane z pracą oraz odpowiedzi do nich. Na przykład jednym z pytań jest, czy powódź usprawiedliwia nieobecność pracownika w pracy? Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca. Należy jednak pamiętać o zawiadomieniu pracodawcy o przyczynie i okresie nieobecności w pracy, należy to zrobić najpóźniej drugiego dnia nieobecności. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy w związku z powodzią zachodzi np. brak możliwości komunikacji.
Więcej pytań i odpowiedzi zawartych jest na stronie Państwowej Inspekcji Pracy.
Sprawdź nasze poprzednie artykuły.